Hälsningar till Göran

Många tycker att det är tråkigt att Göran lämnar och minns tillbaka från två goda år med mannen som kör till Kroatien på tio timmar och aldrig missar chansen att låta sina spelare bli upptäckta av agenter. En sista hälsning från spelare i laget, ledare och inte minst från Björköbloggen som tackar av en av Göteborgsfotbollens mest inspirerande coacher.
 
Andreas "asscoach" Andreasson 
Vill tacka Göran för två riktigt roliga år även om inte resultatet blivit som vi hoppades på. Det finns många goda minnen från dessa år med ett par fina matcher och några ännu finare resultat. Det första man kommer och tänka på är så klart Skärgårdscupen i år och den sanslösa avslutningen där Haglund lyckas pricka in avgörandet med 2 min kvar. En annan helt fantastisk match är under 2012 där vi möter ett serieledande Älvsborg hemma och lyckas vända 0-3 till 4-3 i andra halvlek. Minns att jag vid vårat 4-3 mål höll på att knocka Göran då armarna åkte i vädret och Görans ansikte kom i vägen. Tycker Wigerud ringade in det bra när han sa att Göran kom till klubben som grön-svart men lämnar som grön-vit. Önskar honom naturligtvis lycka till framöver!
/Andreas
 
Berra
Göran var en frisk fläkt som flickan sa. Jag kommer ihåg ett möte med han då han gärna såg mig som en nr 10-roll. Ödmjuk som man är så sa jag "att där har jag gjort mitt och kan tänka mig att kliva ner ett steg i banan och bygga upp spelet i stället." Så blev det också.
 
Anton "Skåne" Hjalmarsson 
Stort tack Göran för din tid i IFK Björkö. Du har gjort ett starkt intryck på många i laget, så även på mig trots jag bara fick ett år med dig. Lycka till i din framtida karriär, och lova mig att ALDRIG tappa den ambition och värme du har till sporten men framför allt till oss, spelare. Ha det bra /Skåne
 
Johan-MO
Kommer att sakna Görans förklaringar till varje ny övning på träningarna där ingen i laget förstod vad han sa! Peace!
 
Fralle
 
 Båt
 
Johan Henricsson
Helt klart den bästa coachen jag har haft under alla åren jag lirat fotboll! Tack för ett oförglömligt år och lycka till i framtiden! 
 
Mini
Hans "hat" mot andra klubbar är något man kommer att minnas. Eller "hatkärlek" eller vad man ska kalla det.
 
Gaaz
Hälsa Göran mitt bästa härifrån , han var en inspirerande man med en intensitet utan dess like. Hoppas jag inte var alltför trög när du skulle lära oss nya övningar. /best regards Cali-Gaz
 
Filip Thuresson
Stort tack för dessa två år Göran. Lycka till framöver #vimedstoranäsor #julgransfot #rensa #från #backlinjen #till #hörna
 
Sebastian o'Lagkapten Carlsson
Det är självfallet tråkigt när någon ur Björköfamiljen lämnar för fastlandet, oavsett om det är en ledare, spelare eller någon annan med grönvitt hjärta. Han kom in i föreningen för två år sedan med full energi och kreativitet från första dagen, han vågade se saker på ett nytt sätt och rörde under sin tid om i den västkustska grytan på ett annars i många avseenden konservativt Björkö. Vi har många minnen och händelser från Göran att vara tacksamma för och han har lärt oss mycket under vår tid tillsammans, inte minst kan nu Filip Thuresson och Robin Mos Andersson göra ett felfritt överlapp, ja eller nästan, snart kan de göra ett felfritt överlapp, krävs nog några träningar till med facit i hand. Göran fick oss också att se statistik på ett helt nytt sätt, han gjorde vår fotbollsutövning till matrix eller ett matteprov som vi redan fått facit till. Sen att många av oss var tillräckligt dumma för att inte kunna lira fotboll och räkna siffror samtidigt var ju inte Görans fel, han gav oss i många hänseenden verktygen och vi glömde kvar verktygslådan på Björkö när det var bortamatch.

Skämt åt sidan, Tack Göran Gulic för dessa två åren. Vi hoppas du får glädje och tur inom vad du i framtiden åtar dig, såväl inom fotbollens som utanför sportens vackra ramverk. Du är alltid välkommen tillbaka till Björkövallen, entrén är 40 :-, vi tar ej kort!

 

Ridley
Härligt att ha fått spela och träna under en coach med så mycket energi och vilja, det smittar av sig! Tack och lycka till Göran!

 

Wigen
Det är imponerande att se hur Göran under 2 säsonger har lyft både individerna och laget till en ny nivå. Hans tekniska kunnande och stora engagemang har format intelligenta fotbollsspelare. Vid flertalet tillfällen har vi får uppleva katalanska fotbollsinfluenser på björkövallen! Önskar Göran stort lycka till med hans nya utmaningar.

 

C-V Andreasson

Jag önskar Göran lycka till i framtiden och hoppas verkligen att han får ett tränaruppdrag i en högre division , där han hör hemma !

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0