Seger mot Finlandia i genrepet

Björkö slog Finlandia med 2 – 1 i sista träningsmatchen. Alla mål gjordes i första halvlek i en match som lovade gott inför seriepremiären.

 

Det är svårt att referera en match man själv spelar. I brist på anteckningsblock blir det mesta suddigt när man försöker rekapitulera nyckelsekvenser. Jag tror heller inte lagkamraterna har något emot att jag avhåller mig från att springa runt och leka mittlås samtidigt som jag tänker ut fyndiga formuleringar till Björköbloggens matchref.

 

Vi gjorde en bra match mot det gamla klassiska storlaget Finlandia. Visst, vi kunde gjort fler mål, och visst, vi borde inte släppt in baklängesmålet. Men 2 – 1 med mersmak är givetvis ett styrkebesked inför seriepremiären.

 

Målen

Björkö inledde i bra tempo och Finlandia pressade högt upp i banan. Det gav ytor för våra spelskickliga och snabba anfallare och Forseström och Forsmark forsade forcerat fram på varsin kant. Sebbe inledde målskyttet efter att just Forsmark rundat sin försvarare. 1 – 0 kom tidigt i matchen. En stund senare kvitterade Finlandia efter ett misstag på egen planhalva och anfallaren lämnats ensam med Mo.

 

När Berra senare struntade i att ta skott och istället genialt lämnade över bollen till Mini som hastade fram i straffområdet sträckte jag upp händerna för att fira målet. Men Mini sköt inte. I stället tog han med sig bollen i straffområdet och närmade sig målvakten. I stället för ett vådaskott och en förhoppning om det bästa slog Mini en kylig yttersida som precisionssäkert letade sig in bakom målvakten. 2 – 1.

 

Inga fler mål i matchen. Björkö var nära flera gånger och radade upp fina kombinationer.

 

Tack och minnesanteckningar

Jag vill passa på att tacka Finalandia för att de ställde upp och på mycket kort varsel och gav oss ett genrep när Utbynäs ställde in. Jag vill också precis som vanligt tacka Anders Fransson.

 

Domaren var inte bara bra igår. Han såg också mycket stark ut. Till sist kan jag konstatera att det ska bli mycket skönt att snart spela matcher i dagsljus eftersom det är väldigt svårt med avståndsbedömning på mörka planer med -2 på båda ögonen.

 

Målskyttar:

Sebbe, Mini

 

Laget:

Mo

Mini, Janne, Thure, Filip

Berra, Fralle,

Forsmark, Sebbe, Forse

Bothén

Åstrand d.y. Mauritz, Marcus Ågren (Välkommen tillbaka)

Text: Jonathan Neselrot

 


Kommentarer
Postat av: andy

Domaren var stark och bra! Både på planen och i verkligheten!

2013-03-29 @ 08:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0