Intervjun - Anders Bothén

Ett av säsongens nyförvärv är sedan tidigare bekant med Björkö. Han var utlånad till de grönvita eleganterna för tre säsonger sedan från Torslanda. Sedan dess har mycket vatten runnit under broarna, men nu är han tillbaka. Anders Bothén skrev under helgen på för IFK Björkö.
 
Det är inte första gången du spelar i IFK Björkö, när spelade du här sist?
Jag var utlånad till björkö för två-tre år sedan från Torslanda.
 
Vilken position har du?
Jag är en offensiv spelare. Spelar ingen roll i vilken position, bara det är offensivt.
 
Vilken spelartyp är du då?
Är inte direkt en grovjobbare av rang. Inget vidare teknisk, inte snabb heller. Jag är kort och gott fet och go. Haha.
 
Vart kommer du närmast ifrån?
Kommer närmast från en frysbox bakom gammal glass och broccoli.
 
Personliga förhoppningar för fotbollsåret?
Hoppas på en bra gala i slutet av säsongen, feststämning och att vi vinner serien.
 
Varför just Björkö?
Va, finns det fler öar?
 
Vad gör du till vardags?
Jobbar som kock på dagarna och som slagen hjälte på helgerna.
 
Vem blir årets spelare 2013?
Jag tror att chansen för Mos att bli åretsspelare i år är liten. Jagi har sett pigg ut så lägger min deg där.
 
Favoritlag i Europa? 12 
Hejar på Halmstad BK (vi kommer att ta över Europa)
 
Till sist, vem vann slaget vid Hastings?
Om jag inte minns fel så pratade jag och farsan om det här när vi var pojkar. Normanderna vann tämligen enkelt med 6-4, 6-3, 6-1 och 6-1.
 
Björköbloggen tackar ett av de senaste nyförvärven i den grönvita tröjan för pratstunden och önskar honom lycka till under säsongen. Vad gäller slaget vid Hastings kan Björköbloggen konstatera att Bothén är riktigt nära utan att riktigt pricka mitt i. Om någon har ett annat svar går det bra att lämna det bland kommentarerna. Fler intervjuer med fler nyförvärv kommer inom kort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0