Niva fortsätter att trollbinda

Kulten kring fotbollsjournalisten Erik Niva fortsätter att expandera. Kommentarsfälten fylls av hyllningar till Aftonbladets stjärnskott. Jag sitter trollbunden och läser kommentar efter kommentar av makalösa hyllningar till Erik Niva efter att Niva har översatt en del böcker och artiklar och Liverpools Luis Suarez.
 
Missförstå mig inte, texten är välskriven och jag är glad att jag slipper lära mig spanska för att tillgodogöra mig informationen (och det ska jag villigt erkänna, efter att ha läst hans krönika förändrades min bild något av Uruguayanen), men kulten kring Niva står fortfarande utan svar.
 
Här är en länk till krönikan. Men jag uppmanar er alla att ägna lite tid åt kommentarsfälten.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/dokument/article18065484.ab
 
Här är ett axplock av godbitarna.
Jacob skriver: "Gud Niva".
En kille som heter Robert meddelar att han "blir så tacksam att det finns skribenter som dig, herr Niva".
Nick skriver lite fyndigt: "jag höll på att skära ett kilo lök...bara...inget annat". Jag tror han menar att han fick tårar i ögonen.
Affe skriver att "Niva är lika bra på att skriva som Suarez är på fotbollsplanen".
Men Gustaf sammanfattar vad jag älskar med kulten: Kudos Niva. Kudos. (Underförstått. Det behövs inget mer. Punkt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0