Fredagsprofilen - Emil "Mattsson" Mattsson

Denna veckan har det blivit dags för en av Björkös talanger att vara fredagsprofil. Med tanke på vilket efternamn spelaren innehar så har han mycket att leva upp till i föreningen. Göran, hans farbror var under många år Björkös lagkapten och blev för ett par veckor sedan omnämnd som den bästa spelaren Fralle spelat med under sin karriär och hans pappa Gunnar är spelaren som har gjort flest matcher i klubbens historia. I år är han mer vältränad en någonsin och har under försäsongen varit en av de tongivande spelarna i laget och visat en härlig inställning. Björkö-Bloggen fick en pratstund med Emil Mattsson. 

Hur har träningsveckan varit?
-Det har varit bra, både måndag och onsdag höll god kvalité, gubbarna som kommer på träningarna ger järnet och personligen så tycker jag det är riktigt roligt att komma och träna. Det är lite tråkigt dock med så låg träningsnärvaro förhoppningsvis så kommer fler i framtiden, det enda man kan göra för att få folk till träningarna är att tjöta på dem lite extra.

Hur nöjd är du med din egen insats under veckans träningar och förra helgens match?
-Jag är helt klart nöjd med min insats under träningarna, man märker efter varje träning att det ger något och det är självklart viktigt, hoppas den trenden håller i sig. Helgens match (Skogen), grymt viktigt att vi äntligen vann måste jag säga men känslan efter deras tidiga 1-0 mål var långt ifrån grym, jag kom in lite dåligt i matchen det blev fumligt och jag fick verkligen köpa korv på det målet, han fintar upp mig på läktaren viker in och får till ett gött skott i bortre krysset. Efter målet höjde jag mig, fick låna lite mer boll och det var viktigt för att komma in i matchen. Min insats efter fulltid var godkänd.

Om du jämför med förra säsongen, vilka är då det stora skillnaderna i IFK Björkö både för egen del men också för lagets?
-Nya tränare, nya spelidéer, annorlunda träningar, nya spelare, etc. Det är mycket som skiljer sig från förra säsongen men för min del så har jag utvecklats mer och blivit rent utav ännu biffigare, trodde inte de gick men så är de, kallar William Alexandersson mig för tjockis nu så åker han på den :). Som sagt de är stora skillnader från förra året för lagets del och det kommer bli väldigt intressant att se hur det kommer gå den här säsongen.

Finns det någon som du skulle vilja ge ett extra plus till för hans insatser i Björkö under den senaste veckan?
-Marcus Wiseman, jag blev väldigt imponerad över att han orka köra hela måndags träningen inklusive konditionen efter att inte ha tränat fotboll på 3 månader eller något liknande, Starkt! Även onsdagens träning så fick Mackan nomineringen - de bästa explosiva armhävningarna. Fortsätt så!

Vilken är din favoritövning på träningarna?
-Det får nog bli ''Barcelonas konditions träning'' eller a om man är det bättre laget som hela tiden kan hålla i bollen så är övningen förbaskat kul, men om man vänder på de så kan den vara hemsk för man måste hela tiden jaga bollen och det brukar resultera i att jag blir förbannad.

Vem är du mest lik i din spelstil, farbror Göram eller pappa Gunnar?
-Om jag ska vara ärlig så kommer jag knappt ihåg dessa två giganters spelstilar, därför var jag tvungen att fråga en anonym källa och svaret blev pappa Gunnar, stark och stabil på backen dock har jag inte ärvt hans väderkvarns armar när han väl fick upp farten.


Vem är världens genom tiderna bästa fotbollspelare?
-Paul Scholes, inge snack grym spelare!

Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
-Robin och gurra dessa två sjöstjärnor räknas som en individ.

Vad har du för favoritsport förutom fotboll?
Hockey!

Vem har bäst respektive sämst humor i laget?
Jag och Filip brukar ha riktigt roligt tillsammans på träningarna. Filip har bäst humor i laget. Sen sämst humor, det är aldrig roligt att få en sånn utmärkelse, passar på den!

Vem vinner IFK Björkös skytteliga 2012?
-Hoppas på Gurra men jag tror Haglund tar hem de.

Till sist, vad ska du göra i helgen?
-En tråkig helg väntar, det är ett rätt så hektiskt i skolan nu, många bollar i luften så att säga, där kommer jag förmodligen lägga ner mycket energi. Utöver skoluppgifter så kommer vi ju spela Västra cupen på lördagen och förhoppningsvis söndag också vid ett eventuellt avancemang!

Vi tackar Emil för en trevlig pratstund och önskar honom lycka till med säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0