Seger i ö-derbyt på Heden

En riktigt bra halvlek och en lite sämre, men sammantaget en väl genomförd match gav en riktigt go´ 5 - 2 seger mot Hönö på Heden under lördagen.

Det borde vara roligare att skriva matchrefereat den här gången. Och det är det också. 5 - 2 mot Hönö känns som en viktig seger och förslaget till coach Göran och coach Gaveln är att oftare träffas innan matcherna och gnugga geniknölarna mot varandra om det innebär att prestationer som den mot Hönö blir vardag*

Matchen var inte ens en minut gammal innan Lill-Mo spelade fram Forse som satte 1 - 0. Strax dubblade samme Forse sin egen och lagets målskörd. 2 - 0. En riktigt bra halvlek skulle sluta 4 - 0 efter att Haglund avslutat snyggt i bortre efter pass från Filip T och Gaaz the flaazk krigat in bollen i mål. Halvlekens och matchens enda riktiga minus stod Björkös nummer 26 Janne Konung (undertecknad) för när han i frustration tog nacksving på en motståndare efter att ha blivit lite naggad i bakhasorna.

- Jag hade inte opponerat mig mot rött kort. Jag skäms och ber om ursäkt till mina lagkamrater. Det ska inte upprepas, säger jag själv till mig själv efter matchen.

Nedgång i andra
I andra halvlek drogs tempot ner en aning. Hönö kändes sugna på att bita tillbaka och vinna åtminstone en halvlek. Med många unga vältränade killar med en hel del vilja lyckades Hönö göra två mål. Och trots att Robin Andersson satte 5 -  0 öppet mål vann Hönö andra halvlek med 2 - 1.

I en knivskarp analys född ur en naiv och outtömlig optimism sammanfattade jag själv andra halvlek:

"Att förlora andra halvlek med 2 - 1 är bra, för det innebär att Hönö faktiskt spelar ganska bra fotboll vilket höjer vår insats under första halvlek allt mer".

Laget som spelade:
Mo
Janne, Thure, Mattsson Mattsson, Thure
Mo, Lin
Forse, Hagge, Frans
Flaazk
Robin, Wille, Nicke Ny, Sillhatt

Göran och Andreas träffades innan matchen hemma hos Göran för att diskutera upplägg inför träningslägret nästa helg. Gissningsvis bytte de även ett och annat ord om dagens match.


Kommentarer
Postat av: mini

GÖtt o höra att vi sköter oss !!

2012-03-25 @ 22:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0