Fredagsprofilen

För lite drygt ett år sedan kunde man läsa i A-lagets gästbok. "Hej, jag heter Robin och är målvakt från Lundby. Får jag komma och träna med er?" Målvakter växer ju som bekant inte på träd som den gamle målvaktstränaren Ola brukar säga så naturligtvis fick Robin komma och träna. Och med det så var succén ett faktum. Robin Magnusson-Otter visade sig inte bara vara en suverän målvakt utan en fantastisk go gubbe som alltid bjuder på sig själv och aldrig viker ner sig. Han startade samtliga A-lagsmatcher under 2011 och gjorde många helt avgörande ingripanden. Till i år har han även lyckats locka ut sin bror Johan till de gröna eliganterna. Björkö-bloggen fick en intervju med storebror MO.

Hur har träningsveckan varit MO?
-Träningsveckan började nästan som jag hade tänkt mig. Hårt och mycket mentalt jobbigt för kroppen i med att den har fått vila under nån månad eller två. Men måste ju säga att det är kul att det har dragit igång och få lära känna och se hur nya tränaren är.

Numera spelar även din bror Johan i laget, vilka är hans starka sidor som fotbollsspelare?
-Ja, det gör han och det tycker jag är skitkul att äntligen få lira ihop med honom. Ja du, hans starka sidor är hans inställning och han förlorar sällan en närkamp vare sig det är på marken eller i luften. En komplett back i mina ögon.

Finns det någon som du skulle vilja ge ett extra plus till för hans insatser i Björkö under den senaste veckan?
-Det är en klurig fråga men måste jag dra till med någon för det är så många som har en underbar inställning så är det nog nyförvärvet Johan Fransson.

Om du fick välja ett nyförvärv som du skulle vilja se i den grönvita tröjan under 2012, vem skulle det vara och varför?
-Nyförvärv till oss hade nog blivit Paul Scholes faktiskt nu när han inte har något att göra. Hans erfarenheter och dessutom är han rödhårig.

Vem är den bästa fotbollspelaren du spelat med och vad gjorde honom så bra?
-Den bästa spelaren jag spelat med, ojoj den blir klurig. Kwame Amoateng i Lundbys P87 förr. Det som gjorde honom så jäkla bra var att han krånglade aldrig till det. Som spelare hittar man nog ingen snabbare och bättre högerback än honom. Som person var han en mycket ödmjuk kille på som utanför planen men vann matcher åt oss det gjorde han fast han var högerback. :)

Vad gör du när du inte spelar fotboll?
-På fritiden så är jag tränare för Lundbys pojkar 98/99 fyra dagar i veckan. Att få det att gå ihop med våra träningar fungerar inte alltid. Men så som det ser ut nu så är det bara fotboll på min fritid. Och lika kul som det är på planen är det att stå bredvid och coacha. Förutom fotbollen så finns det inte så mycket tid över och då försöker jag glo på TV eller ta en öl med polarna.


Vilka är dina favoritlag efter IFK Björkö?
-IFK Björkö A och B och efter det tätt bakom, Manchester United och IFK Göteborg.

Vem har bäst klädstil i IFK Björkö?
-Det var en lätt fråga, Victor Granstav. Stekigare kille får man ju leta efter. :)

Vilket är ditt favoritresemål?
-Efter förra veckans resemål måste jag säga Teneriffa "los christianos" är en mycket vacker ö.

Vem skulle du ta med dig till en öde ö?
-Robinson Cruise.

Vem är världens genom tiderna bästa fotbollspelare?
-Roy Keane.

Till sist, vad skall vad skall du göra i helgen?
Till helgen är det träning på lördag förmiddag. Efter det så blir det nog hälsa på mormor och få lite hemlagad mat och bara slappa.


Vi tackar storebror MO för pratstunden och önskar honom lycka till 2012.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0