Fredagsprofilen - Johan Fransson

IFK Björkö har inför kommande säsong gjort ett par stycken riktigt vassa värvningar. En av dessa är Johan Fransson som hämtades från Torslanda IK och har även ett förflutet i Göteborg Futsal Club. Johan är en offensiv spelare som under de inledande matcherna spelat både yttermittfältare och forward och visat att han behärskar båda positionerna. Att han dessutom är en mycket bra gubbe även utanför planen visar att Björkö än en gång lyckats med en värvning. Johan blir nu den tredje Fransson i föreningen som redan tidigare har både Anders och Jonas. Björkö-bloggen ger er denna veckas fredagsprofil Johan Fransson.

Hur har träningsveckan varit?
-Den har varit bra tycker jag! Gårdagens träning var riktigt bra med mycket spel och hög intensitet. Härligt när alla har rätt inställning på träning, det kommer ge resultat i kommande matcher!

Hur nöjd är du med din egen insats under veckans träningar och match?

-Träningarna ska jag absolut inte klaga på, där är jag nöjd med mina insatser. Min insats i matchen mot Romelanda är jag dock inte särskilt nöjd med. Offensivt var det väl okej, men jag vet att jag kan mycket bättre i försvarsdelen. Men det kommer, många matcher kvar att visa framfötterna!

Finns det någon som du skulle vilja ge ett extra plus till för hans insatser i Björkö under den senaste veckan?

-Jag måste hylla F. Thuresson. Han har en underbar inställning på planen och är en go gubbe i omklädningsrummet. Han har sanslöst snabba skor också! Dags att jag tar tillbaka dem...

Om du fick välja ett nyförvärv i Björkös tröja under 2012, vem skulle det vara
?
-Luca Modric, utan tvekan. Ska jag vara lite mer realistisk, med betoning på lite, vore det nog Fredrik Lundgren i Gais.

Vad gör du när du inte spelar fotboll?

-Kollar på fotboll, spelar FIFA, träffar kompisar och är med min flickvän.

Vem är den bästa fotbollspelaren som du har spelat med och vad gjorde honom så bra?

-Har inte hunnit spela med någon storspelare än. I Göteborg Futsal Club spelade jag med en idol när jag var yngre. Lasse Tärnström, eller Brasse-Lasse. Han var överallt, kämpade kopiöst, tog emot bollar och var en riktigt bra passningsspelare.

Vilket eller vilka är dina favoritlag efter IFK Björkö?
-Tottenham Hotspur och Gais.
Vem är världens genom tiderna bästa fotbollspelare?
-Maradona.

Vilka vinner Champions League 2012?

-Bayern München.

Vem skulle du ta med dig till en öde ö?

-Vem som helst förutom Johan MO.

Vilken är världens bästa film?

-World Tour of Skåne med Johan Glans.

Till sist, vad ska du göra i helgen?

-På lördag ska jag göra fyra baljor mot Dalen/KFF och fira det med någon öl på kvällen. Sen ska jag bara njuta av segern resterande tid.

Vi tackar Johan för pratstunden och önskar honom lycka till resten av säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0