Majvallen är jinxad

Majvallen är jinxad, sa någon innan matchstart. Han kanske har rätt. En ledning med kvarten kvar att spela slutade till sist med förlust. Sandarna vann mot Björkö i reservlagsserien med 2 - 1.

Sandarna slog Björkö i reservlagsserigen på Majvallen på måndagkväll. Det stod länge 0 - 0 men med en dryg kvart kvar att spela av matchen hittade bollen en Björköskalle och 1 - 0 var ett faktum. Målet gjordes av ingen mindre än målvakts-Mo som dagen till ära hade kastat handskarna och spelade ute.

- Jag vill inte förlora det här, mumlade en spelare i Sandarna strax efter att bortalaget tagit ledningen.

Och den jinxade planen lyssnade. Två gånger om avslutade Sandarna i nät och vann därmed matchen. Tråkigt, kanske inte helt orättvist dock i en match Sandarna ägde genom att vara det spelförande laget. Björkö stod dock upp bra och försvarade sig, och kom igenom vid ett flertal tillfällen, framför allt genom Filip Turesson. Björkö gjorde till och med ytterligare ett mål i matchen men det dömde domaren bort för offside.

Kul att se flera återvändare spela; Michael "Vasaloppet" Wigerud och Jagi Åstrand. Dessutom satt Korven bredvid, redo att hoppa in.

- Jag var redo. Lite besviken att Andreas inte bytte in mig. Jag kände att jag hade momentum och kunde avgjort, sa Korven efter matchen men tillägger att han respekterar laguttagningarna och kommer att fortsätta att göra sitt bästa som lagledare och ta chansen om den kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0