Fredagsprofilen - Linus Granstav

Efter några år i Öckerö IF i mitten på 2000-talet valde den snart 30-årige Granstavarn Limpan, att också komma hem till Björkövallen igen och spela för sin moderklubb. Tillsamans med sin vapendragare Anders "fransmannen" Fransson och några till var det dessa profiler som klubben då behövde. Limpan tillför än idag lika mycket både på planen som i omklädningsrummet. En egenskap som är ovärdelig oavsett nivå. Idag är han den enda moderna spelaren som behäskar höger och vänsterfot lika bra. Det har han tagit över efter Anders Wikström och de båda har stått matat långbollar på VLAB i flera år. Björköbloggen fick en exklusiv pratstund med den alltid lika finurlige Lin. 

Hur har träningsveckan varit?

-Tycker den har sätt bra ut. Två träningar i rad är inte illa för Granstav.

Hur går tankarna inför kommande match?
-Vi går för tre poäng, inget annat.

Finns det någon du skulle vilja ge ett extra plus till för hans insatser i Björkö under den senaste veckan?
-Tycker alltid om att se Matte i ett par fotbollsskor. Sen tycker jag att det är jävligt dåligt att inte Mini kommer och tränar, pinsamt! 

Vem är den bästa fotbollspelaren du har spelat med och vad gjorde honom så bra?
-Spelat med många bra fotbollspelare men en som har följt mig överallt är min halvbrossa Frallinio.

Om du fick välja ett nyförvärv som du skulle vilja se i Björkös tröja under 2012, vem skulle det vara och varför?
-ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Bryngel! behöver egentligen inte säga varför men okej, han är Bryngel FFS!

Hur går tankarna om motståndet i division 4B?
-Joo nu är det så här att två barn tar upp min tid så skall jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte om vilka vi möter. Vi skall ha tre poäng ändå!

Du har ju varit borta en tid med knäproblem, hur är det på den fronten nu?
Har varit på träningsläger nere på teneriffa så det skall nog vara bra nu ;-)

Vilket eller vilka är dina favoritlag efter IFK Björkö?
-ÖIS och Blackburn 

Vilken är världens bästa film?
-Broarna i Madison County och Dagboken - jag sökte dig och fann mitt hjärta (Linda)

Vad har du för favoritsport förutom fotboll?
Rugby. Jag och rivalen Stahre skall över och kolla på Rugby VM 2015 i England.

Vem har sämst humor i laget?
-William Alexsandersson. Kaxig, dryg kille det där. 

Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?
-Fralle, Andy och min whiskey som jag inte öppnat än.

Till sist, vad ska du göra i helgen?
-Jag har köpt en enorm flaska Lagavulin och riktiga vingummin. Älskar vingummin. Det är så himla gott med vingummin. Så det blir nog lugnt .

Vi tackar Linus för denna pratstund och ser fram emot att se honom på Björkövallen denna säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0