Rockad i Europa

En kung till Italien, ett torn till Spanien. Rockaden är given. 

Dags att titta ner i kristallkulan igen.

Jag säger igen eftersom jag för ett par år sedan gjorde en spektakulär djupdykning ner i den vackert glimrade bollen av profetior och i princip prickade alla rätt när jag den gången tog reda på vart samtliga spelare i Barcelonas A-trupp skulle befinna sig inom ett år. Lyckligtvis för mig var detta det enda inlägget som av någon anledning inte sparades på Sportal vilket gör att jag kan säga att jag hade sjutton av sjutton rätt och ni kan inte säga ett skit.

Den här gången är det två klubbar, en tränare och en svensk världstjärna som får sin framtid utstakad. Och här kommer den:

Mourinho går till Real Madrid.
Zlatan går till Real Madrid.
Svennis går till Inter.

Jag förstår att en kristallkula kan vara lite väl mycket hokuspokus för er jordnära fotbollsspelare och tvillingar så en mer rationell förklaring kanske är på sin plats.

José Mourinho är inte speciellt populär i Milano. Champions League var det stora målet och dem gick bet på den nöten. Real Madrid kommer att behöva sparka någon när säsongen summeras eftersom de då inte kommer att ha vunnit en enda stor titel.Tränare ligger därför nära till hands. Mourinho är en världstränare, ett hett namn och Real tycker om heta namn. Man behöver dessutom ett nytt fräscht ansikte i anfallet eftersom holländaren och Mister Rea(u)l börjar bli till åren och Zlatan passar bra in i den mallen. Den spanska huvudstadsklubben aldrig sinande kassa kommer därför modligen att se duon som ett bra alternativ för att bygga 2010 år mästarlag och Zlatan och "The Special One" verkar ha lite samma relation som Oskar Sellegren och Danis så portugisen tar förmodligen med sig honom när han tar båten över medelhavet och kvartar in på Santiago Bernabeu.

Svennis då?

Tja, han söker jobb för fullt och lär säkert ha en hel del anbud från England och diverse mer eller mindre toppklubbar runtom i Europa. Men en flytt till Tyskland, Frankrike eller Holland ser jag som osannolik, Sverige uteslutet, landslag är han nog färdig med och de stora klubbarna runt om, Arsenal, Pool, Man Utd (utelämnar Chelsea eftersom jag pratar om riktiga storklubbar), Barca och Real har redan tränare som sitter mer eller mindre säkert och i Italien har han gott rykte sedan Lazio tiden. Så en flytt till Inter känns inte alls långt borta eftersom Inter kommer att tappa Mourinho efter att man tagit Scudetton. Och ja, jag utelämnade även andra Italienska "storklubbar" eftersom jag som sagt pratade om bra fotbollsklubbar.

Så så blir det. 
Nu vet ni.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0