Rättelse

Det har kommit till Björköbloggens kännedom att redaktören av misstag krediterat fel person för att ha dragit upp anfallet som resulterade i segermålet mot Öckerö i skärgårdscupfinalen. Enligt Björköbloggens referat från matchen slog SoC den boll som hittade Raket-Vigge på kanten. Så var inte fallet. Enligt säkra källor ska det har varit Skåne-Anton som slog den magnifik andra-assisten till Viggenplanet på vänsterkanten.
 
En exakt replika av målet (förutom att det är SoC och inte Anton som slår bollen till Mega-Victor, och att ingen boll används) hittar ni här
 
Referatet från matchen hittar ni här 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andy

Driver du med mig nu Jan-Erik Pier Neselrot? Du säger ju t o m själv att det är Anton som lägger bollen till Vigge-Vagge i klippet.. Replikan är exakt. (förutom att ingen boll används och att Vigge slår inlägg med vänster yttersida i replikan jämfört med höger yttersida i originalet)

Ser fram emot en ny dementi inom kort!

För övrigt fick jag gåshud när jag läste detta. Guldpennan till dig. Finns ingen, inte ens Niva kan jämföras med dig. Överlägsen alla svenska sportjournalister.

Svar: Jag vill minnas att det var Anton som tydligt talade om för redaktionen att det var han och inte SoC som stod för djupledsbollen. Och med tanken på den usla replikan av målet som iscensattes (utan boll) på Björkövallen några timmar efter cupsegern blev åtminstone inte jag förvånad över att höra att även en av spelarna i momentet var utbytt. Eftersom du satt bredvid Anton när denna delade med sig av denna nya information kanske du redan då kunde uttryckt dig? Mötet ägde rum i färjekön.
IFK Björkö

2013-08-14 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0