Malin Sandström är ny ordförande i IFK Björkö

Sedan en tid tillbaka är det klar att Malin Sandström blir ny ordförande i IFK Björkö. Hon har nyligen flyttat tillbaka till Björkö tillsammans med sin man Andreas och deras ettåriga son Aston. Familjen Sandström har bosatt sig i Leos gamla hus, och vad passar väl bättre med en ordförande som själv kan skotta grusplan när det snöar till vintern. Björköbloggen har fått en intervju med den nya ordföranden.
 

1, Grattis Malin, hur känns det att ha blivit ordförande för IFK Björkö?

       Jo, det känns både kul och förväntansfullt. Känner att det är ett stort ansvar att ta över efter Stefan Granstav som gjort ett hästjobb för föreningen som ordförande. Ska försöka förvalta förtroendet på bästa möjliga sätt.

 

2, Du, och många andra i styrelsen är ganska unga, är det ett generationsskifte vi ser?

     – Ja, det kan man kanske säga. Men vi har ju några äldre kvar som håller upp medelåldern. De äldre är ju också rutinerade styrelsemedlemmar som stöttar oss unga. Tror det kommer att bli ett bra år med de nya kreativa styrelsemedlemmarna.

 

3, Vad kan du tillföra som ordförande?

      Jag tror att mina styrkor är att jag gillar förändringsarbete och är villig att ta tag i saker som ska göras. Jag är uppväxt med IFK Björkö och därmed medveten vad föreningslivet innebär, men också med vad föreningslivet ger.

4, Du är historisk som Björkös första kvinnliga ordförande, hur ser du på det?

      Jo, det är väl kul. Tycker inte att det är så märkvärdigt. Jag hoppas att uppdraget ligger på personen och inte på könet.

 

5, Finns det några speciella områden som du ser potential i inom föreningen?

       Alla områden har sina potentialer. Tycker att det är riktigt kul att ungdomsverksamheten i föreningen tagit ett steg i utvecklingen, mycket tack vare Peter.

 

6, Du bor ju väldigt nära fotbollsplanen, kan man förvänta sig att ordförande kommer att hålla grusplan ren från snö under vintern?

      Tror faktiskt inte det ligger i mitt uppdrag. Är det så får jag nog ta och fördela om den sysslan. Skottar inte ens bort snön hemma. Det tillhör Andreas sysslor.


Björköbloggen tycker att Malin är ett utmärkt val av ordförande och önskar henne all lycka och framgång i sitt arbete.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0