Avslutning på året…eller?

Efter en bejublad avslutningsgala brukar säsongen vara slut. Men inte i år. IFK Björkö väntar med spänning på resultatet i kvalet till division tre. Det är nämligen där de grönvita eleganternas vara eller icke-vara i division fyra avgörs.

 

Trots en kraftfull ”Björkö upp i fyran” (något sämre framförande än Haglunds) på Björkögalan av undertecknad, vet vi alltså fortfarande inte om vi spelar i fyran nästa säsong. Förutsättningarna för kval ser dock enligt säkra källor goda ut.

 

Galan var som sagt lyckad. Ridley, Bothén och SoC spelade in en fantastisk film och gjorde klockrena parodier på ett flertal spelare och ledare. Vi får se om vi kan få rättigheterna att länka den från bloggen.

 

Malin Sandström och Maria Thu… Andersson gjorde ett grymt jobb med catering och tjejerna i baren serverade oss föredömligt. Ett stort tack till Ulf, Wigen och ”Grassel” som höll i taktpinnen riktigt bra. Janne-Gitarr ska icke heller förglömmas som stod för det tekniska. Vi hade även en DJ på kvällen som förtjänar ett tack för sällan har så många dansat samtidigt. Jag vet inte vem DJ:n var men han såg ut som Jocke Adolfsson på Hälsö.

 

Jag glömmer säker en del här nu, ni får ursäkta.

 

Det delades ut priser också. Nio stycken om jag inte minns fel. Jag kör från minnet här så rätta mig om jag fel och om jag glömmer ngn.

 

Årets mål: Haglund i cup-finalen mot Öckerö (vem annars)?

 

Årets skyttekung: SoC på 20 (eller var det 21?) mål

 

Årets träningspris: Thuresson den yngre (för andra året i rad)

 

Årets nykomling: Forsmark (håll ett öga på honom, han kommer att bli riktigt, riktigt bra och kom ihåg var ni hörde det först)

 

Årets back: Kung Thure

 

Årets mittfältare: Ridley

 

Årets forward: Bothén

 

Årets profil: Lagkapten, Sebastian o Carlsson

 

Årets spelare: Anton, Skåne, Hjalmarsson

 

Håll utkik på hemsidan, laget.se/ifkbjorko för så småningom kommer det upp bilder där som den eminente fotografen Karin Sandström tagit.

 

Björkö e Björkö....

Jonathan Neselrot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0