Kort summering och annat

Det är liite dåligt aktivitet här på Björköbloggen. Jag är medveten om det och ber om ursäkt. Det beror delvis på att jag saknar mobiltelefon (på lagning) och att jag renoverar hemma (tidsbrist på fritiden).
 
Björkö spelade fotboll mot Kaverös i lördags. Matchen spelades på Ruddalen och Kaverös saknade enligt uppgift en av sina bästa spelare. Han ska ha blivit utvisad, för tjöt, EFTER slutsignalen i förgående match. Och det i en match Kaverös vann med 4-3. Bäst på plan, men tapeten verkar inte riktigt ha hittat skarven, om man säger så.
 
Tyvärr var Kaverös ett väldigt bra lag, och gjorde det inte lätt för Björkö som ska ha spelat ganska dåligt, speciellt i första halvlek. Jag såg inte matchen själv men enligt uppgift från betrodde Fiskebäcksbloggaren Natanaelsson var det så. De Björköspelare jag pratat med har en något mer nyanserad bild av det hela, men faktum är i alla fall att Björkö förlorade med 2 - 1 efter tröstmål av Andreas Haglund. Kul för Haglund, tråkigt för Björkö.
 
Men min känsla är att det har legat i luften. Det har varit lite lojt på träningarna, trots det har vi öst in mål på matcherna. Det kändes allt mer som om "det fixar sig". Kanske lika bra att förlusten kommer nu snarare än i slutet av säsongen. Hoppas att detta blir en väckarklocka. The Pink Hat delar inte ut sig själv, om man säger så.
 
En minirevansch kan dock Björkö få ikväll då b-laget spelar mot Kaverös på Ruddalen.
 
***
Igår vann IFK Göteborg Svenska Cupen mot Djurgården på Friends Arena. Grattis. Nu ska kamratföreningen
 
***
Neymar är klar för Barcelona. Han har skrivit på för fem år. Det kommer att bli en flopp. Kom ihåg var ni läste det först.
 
***
Björkös fotbollsvecka ser ut som följer: B-laget på måndag. Träningar tisdag och torsdag. A-laget på Björkövallen på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0