Björkö B - förlust mot GFF

Lördagen den 6 maj spelade Björkö match på Björkövallen mot GFF. Enligt uppgift ska domaren ha varit inblandad i slutresultatet då han (tveksamt?) blåste av Björkös ledningsmål för offside. Men det är värt att nämna att döma i reservlagsserien, utan linjemän, är allt annat än lätt. Här kommer en kort resumé av matchen, skriver av H@sse  Boss. Samma Hasse har tagit bilderna.
 
Björkö B – GFF B (2-3) efter 1-2 i halvlek
 
0-1 (1min)
Frispark för GFF som Tobbe i målet räddar, men lämnar tyvärr retur, som en GFF spelare är framme och hugger på och gör 0-1
0-2 (16min)
Jag såg inte riktigt vad som hände
 
GFF var det bättre laget första kvarten men sedan tog Björkö för sig mer och mer och stundtals var det läckert och snabbt spel på den något ojämna planen, Men det var ju lika förutsättningar för bägge lagen, gräs är ändå gräs. Det var någon GFF spelare som gnällde på ojämnheten i gräset, när han samtidigt skällde ut Robin (som fick frispark) när han trampade snett. GFF spelaren tyckte väl att asfalten i Majorna var jämnare.
 
1-2 (32min)
Björkö får ett skapligt frisparksläge från ca 24 meters håll och Forse prickar läckert in bollen rätt nära målvaktens vänstra kryss, otagbart och snyggt mål
 
Halvlek 2-2 (59min)
Snyggt Björkö anfall som avslutas med att bollen går ut till Adde på högerkanten och han får på en mäktig kanon upp i nättaket otagbart för målvakten
 
(70min) och SOC som för övrigt var mycket duktig denna dag spelar fram Forse, som när bollen slås är på rätt sida backarna med marginal, han skjuter in bollen i mål men domaren blåser för offside och det blir vilda protester. Otur och oflyt.
 
2-3 (81min) GFF kontring och lite orättvist tyckte publiken, oavgjort eller Björköseger skulle varit rättvist Det skapades flertalet bra Björköchanser och matchen var ändå kul och sevärd och Siljat gjorde debut (??) med några pigga inhopp fram och tillbaka.
 
Laget som spelade:
MÅL Tobbe
BACKAR Mauritz Mattsson Mini Erik Iversen
MITT Adde SOC Fralle Robin
TOPP Gurra Forse
BÄNKEN Wiseman Åstrand de yngre Daniel Ridley Anders Bothén Joakim Siljat
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0