Gustav lämnar för Kalifornien

Torsdagens träning blev sista på väldigt länge för Gustav Engström. I morse lämnade han Sverige för studier i USA. Dagen till ära bjöd Gustav på inte bara ett fantastiskt tacktal, Gaz bjussade även laget på tårta.

 

Almondy, väl kyld. Det blev det för de 17 tappra som än en gång utstod Görans demonträning. Gustav Engström lämnar laget för att studera i Kalifornien. Tyvärr har jag glömt vad han skulle studera men det var antingen marknadsföring eller ekonomi (eller något annat).

 

Han sa också att även surf stod på skolschemat. Jag minns en annan tid när man gick på Bratteberg och hade skytte på schemat. Surf i Santa Barbara slår dock något högre än luftgevär i Öckerö hamn.

 

Det är självklart tråkigt att Gurra-Gaz lämnar men vi önskar honom lycka till. Och under förutsättning att han inte värvas av LA Galaxy så är ett år ingen tid på en häst. Gurra kommer hem om ett år. Lite smartare, lite bättre, lite starkare. Då är han välkommen att delta i (förhoppningsvis) division fyra-spel.

 

Kul att två tioåringar deltog i torsdagens löpövning. En av dem var Klas Holgerssons pojk, den andra tror jag hette Anton. Killarna löpte samtliga åtta rundor och höll samma takt som jag gjorde. Imponerande!

 

Gustav Engström bjöd på tårta innan han lämnade laget för ett års studier i Santa Barbara i Kalifornien.
 

Text och bild: Jonathan Neselrot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0