Fredagsprofilen - McPjuie

Efter ett antal skadefyllda säsonger som spelare sen han skrev på för IFK Björkö inför säsongen 2008 valde den då blott 31-årige Peter Andersson att lägga skorna på hyllan för att bli huvudtränare för vårat kära A-lag. Med mångårig erfarenhet av bryt-passar, vunna luft-dueller och en och annan Djoos-pass i Torslandas A-trupp så ledde Peter under 2011 IFK Björkö A-lag till 29 poäng i serien vilket resulterade i en nionde plats och i skärgårdscupen blev det guldjubel efter straffdramatik mot Öckerö. Med B-laget blev det en snöplig förlust i finalen av SISK-cupen mot ett starkt Öckerö men i serien var Björkö omutliga och i slutet på oktober var seriesegern ett faktum. Inför 2012 valde Peter att gå tillbaka till sin moderförening för att prova lyckan som tränare för Torslanda A-lag tillsammans med Thomas Östlund.
Bjökö-bloggen fick en exklusiv intervju med Peter mitt i försongsträningen med Torslanda IK.
Efter ett antal skadefyllda säsonger som spelare skrev på för IFK Björkö. Inför säsongen 2008 valde den då blott 31-årige Peter Andersson att lägga skorna på hyllan för att bli huvudtränare för vårat kära A-lag. Med mångårig erfarenhet av bryt-passar, vunna luft-dueller och en och annan Djoos-pass i Torslandas A-trupp så ledde Peter under 2011 IFK Björkös A-lag till 29 poäng i serien vilket resulterade i en nionde plats. I skärgårdscupen blev det guldjubel efter straffdramatik mot Öckerö. Med B-laget blev det en snöplig förlust i finalen av SISK-cupen mot ett starkt Öckerö men i serien var Björkö omutliga och i slutet på oktober var seriesegern ett faktum. Inför 2012 valde Peter att gå tillbaka till sin moderförening för att prova lyckan som tränare för Torslanda A-lag tillsammans med Thomas Östlund.

Bjökö-bloggen fick en exklusiv intervju med Peter mitt i försongsträningen med Torslanda IK.

Hur har veckan varit?
-  Veckan såhär långt har varit bra. Vi körde ett  fotbollspass i måndags på en svårspelad plan, men spelarna kämpade på bra. Det var bra intensitet hela passet. I går hade vi träning på New Body, där vi körde ett boxpass. Onsdag är vi lediga. Torsdag, fredag och lördag är det fotbollsträning. Från och med denna veckan börjar vi med fem pass i veckan.
Kan flika in med att jag såg Robin Mos på New Body i tisdags. Han såg väldigt het ut när han körde bröst och magövningar.
Vilken är din favoritövning på träningarna?
-  Thomas, min tränarkollega har introducerat några övningar för mig som är väldigt roliga. Alla är olika former av passningsövningar, och just passningsövningar har alltid varit mina favoriter på träningarna, både när jag var spelare och tränare.
Gustavs cup går av stapeln i helgen, vad tycker du om turneringen?
-  Gustavs cup har aldrig varit någon favoritturnering. Jag uppskattar Skärgårdscupen mycket mer än Gustavs Cup.
Om du fick välja ett nyförvärv i Björkös tröja under 2012, vem skulle det vara?
-  Jag skulle vilja se Mikael Svanström göra en helhjärtad comeback i den grönvita tröjan. Varje gång han gästspelar så är han alltid bäst. Det hade varit kul och se hur bra han blivit om han börjat spela hundra procent igen.
Hur går tankarna om motståndet i division 2 västra götaland?
-  Vi har hamnat i en serie där vi är nio lag från Göteborg. Det kommer bli många roliga derbyn. Favoriter till serieseger, jag säger Assyriska för att göra Jon glad.
Vad gör du när du inte spelar fotboll?
-  När jag inte tränar fotboll så tittar jag på fotboll. Jag brukar förklara hemma att det är i utbildningssyfte, men det går hon tyvärr inte på.
Vilka vinner Champions League 2012?
-  Barcelona vinner Champions Leauge.
Vilken är värdens bästa låt?
-  Paul Scholes-sången som sjungs på Old Trafford.
Vad har du för favoritsport förutom fotboll?
-  Jag kollar på all sport, men hockey är sköj att titta på.
Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?
-  Maria, Emil och Filip.
Vem vinner IFK Björkös skytteliga 2012?
-  Andreas Haglund vinner skytteligan på 12 mål
Till sist, vad ska du göra i helgen?
-  Vi tränar på fredag och lördagmorgon. Övriga helgen ska jag tydligen städa. Det låter väl kul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0