Förlust i ö-derbyt

Två lag låg och fiskade bollar. Då blir det lätt bottennapp. Men Donsö navigerade skutan rätt och trålade hem tre poäng.

 

Igår var det vårdagsjämning. Det hade därför passat väl att slå antagonisten Donsö på den plan där vi förlorade första seriematchen förra säsongen. Då blev det 0-3 mot Väster och startskottet för en dyster och mörk säsong. Nu ville vi vinna och gå mot ljusare tider.

 

Visserligen var det bara en träningsmatch, men hungern fanns där från början och Björkös första tio var sensationellt bra. Bothén och Zokh hade varsitt jätteläge men lyckades inte få in bollen i mål. Donsö arbetade sig sedan in i matchen och tryckte upp spelet. Men när 1-0 kom från Johan-Mo kändes det rättvist.

 

Anton debuterade

Matchens nästa två mål kom från Donsö. 2-1 stod sig halvleken ut. Anton gjorde Björködebut och gjorde inte de tillresta supportrarna besvikna. Det var han som från offensiv mittfältsposition avlossade skottet som innebar 2-2 efter att Soek säkert satt returen.

 

Tyvärr skulle Donsö göra 3-2 i slutet av matchen vilket också blev slutresultat. Från min mittbackspoistion måste jag säga att 2-2 hade känts mer rättvist.

 

Vårdagsjämning eller inte, Önneredsplan är mörk som en skattkista. I slutet av matchen när jag fick bollen och laget ropade "vänd, vänd" tittade jag långt ut på vänsterkanten efter spelare att skicka bollen på men jag såg inte ett dyft. Det kan också till viss del bero på att jag har fått glasögonsförbud under matcherna samt att snön yrde.

 

Omnämningar

Många bra insatser igår. Forse såg stundtals het ut och tog många fina dueller. Bothén gjorde inte bara mål, jag såg honom ta minst två defensiva löpningar hem till eget straffområde. Zsok, en lirare som alltid ger mycket och fick utdelning även igår. Hörde också från bänken att Petch numer bara är 10 hundradelar långsammare än Christiano på 90 meter. Respekt!

 

Och som alltid. Tack Fralle för att du kör elbil. Du är en sann hjälte. Och tack Janne-Gittar för blåbärssoppan och kosttillskotten. Vi sprang alla runt med ett blodvärde på Björn Dählie-nivåer.

 

Laget som spelade:
Torbjörn
Mini, Mo, Jobbar-Thure, Svartjobbar-Thure
Berra, Ridley
Sokh, Manne, Forse
Fiske-Båt

Avbrytare:

Jon-Erik
Fralle
Petch
Anton

 

Här skulle varit en bild på Anton men jag lyckas inte förmedla den till min dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0