Ärliga vänner är trevliga vänner

Detta mailet kom idag från min vän Berra. Tänkte dela med mig om det så att ni ser hur jag blir behandlad av de som står mig nära. Som en hink skit alltså.

Hej Jon-Erikh!

Då vi skall tillbringa större delar av kvällen tillsammans vill jag här med ta tillfället i akt och hoppa vi kan följa upp några enkla regler och riktlinjer för din del.
- Prata inte om du inte blir tilltalad.
Blir så dålig stämning då!

- Om du använder tubsockar se då till att de är uppdragna och inte som en lång korv som sticker ut från tårna.
Tråkigt och se nämligen!

- Armbågar bör inte vara på bordet i samband med middagssittningen.
Alla skall känna att de får plats!

- Vid ankomst så skall det ej vara en för lång kram.
Du fattar varför!

Hoppas du kan uppfylla detta då vi skall utföra en kväll i gemenskapens tecken.

För övrigt åker vi direkt efter jobbet! Jag går runt 17:00 typ! Hur ser det ut för er?

Vänliga hälsningar

Johannes Andreasson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0