Fredagsprofilen - Gustav "Gaaz" Engström

Återigen celebert besök på Björköbloggen. I veckan har vi träffat gentlemannen, charmören och förhoppningsvis Volvos nya ryggrad. Gustav Engström, som nu är en av "de yngre tongivande" spelarna i dagens IFK Björkö, har trots sin ringa ålder hunnut med ett par år i IFK Björkös A-lag. Den hårt jobbande forwarden har tagit stora kliv de senaste året och jämförs numera med självaste Peter Jonsson. Numera är Gaaz även en hjälte likt Johnny Brottom utanför planen och det finns något magistkt som han leverar varje gång han låter munnen tala. När vi träffade Gaaz fick vi reda på hans bästa minnen med laget och vem han anser har varit bäst i år.
 
Hur har veckan varit?
-Veckan har varit bra, har inte gjort alltför mycket förutom dataspelande och soffliggande, riktigt gött. Tar igen mig lite efter den tuffa sommaren på Volvo.
 
Vem tycker du skall få en extra klapp på axeln för hans insatser i laget denna vecka?
-Ågren förtjänar en klapp på axeln tycker jag efter hans insats under tisdags träningen, sen mig själv också.
 
Hur skall vi slå Donsö i morgon?
-Visar vi samma vilja och hjärta som i andra halvlek mot Älvsborg så borde det inte vara några problem tycker jag.
 
Vem och varför skall den spelaren vara årets spelare 2012 i IFK Björkö?
-Svår fråga eftersom många gubbar har varit skadade, men tycker Fralle förtjänar priset i år igen. En riktigt bra spelare som i stort sett aldrig gör en dålig match.
 
Du bidrar själv med stor glädje i omklädningsrummet. Vilka är dina roligaste minnen med laget utanför planen?
-Köge nightclub och skärgårdscupfinalen 2011 är två riktigt bra minnen.
 
Vem är den bästa spelaren du spelat med och vad gjorde honom så bra?
-Måste nog säga Hake. Grymt skott och fysik.
 
Hur blir man och vad skall man tänka på för att bli lika romantisk som du?
-Var dig själv bara så kommer de romantiska egenskaperna krypa fram automatiskt sedan, de är också viktigt att hålla reda på månadsdagar och årsdagen. Gärna lite sång ibland också(wonderwall).
 
Vem är världens bästa spelare just nu?
-Världens bästa spelare i nuläget skulle jag säga är Messi.
 
Vilket är ditt favoritlag efter IFK Björkö?
-Man Utd.
 
Vad lagar du när du bjuder din tjej på en romantisk middag?
-Blir oftast ätning ute, men ibland slår jag till med min grymma pasta carbonara.
 
Vilka tre saker tar du med dig till en öde ö?
-Järvis träningsblogg,ett kollage av alla mina vänner och hawaiin tropic.
 
Till sist, vad skall du göra i helgen?
-Först och främst är de match mot donsö som vi ska vinna, sen på lördagskvällen blir det kräftsskiva med gött folk och på söndagen ska jag nog va med Jasmine.
 
Vi tackar Gaaz för pratstunden och önskar honom lycka till i morgon mot Donsö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0