Fredagsprofilen - Niclas Ermesjö

Midsommarveckan är kommen och Björkö-bloggen har träffat en av lagets spelare som har varit med under hela 2000-talets resa. Den brutala och hänsynslösa forwarden Niclas Ermesjö kom till klubben i början av 2000-talet och är spelaren som alla älskar att ha i sitt lag men motståndarna fruktar. Det finns småsten att gå emot i stället för berg som hårde N.Erme brukar säga. Likt John Hartsson i spelstil, C. Ronaldos skor och försvarsgeneralen P.Erme i utseende älskar Björkösupportrarna naked number 11 och naked number 11 älskar sina fans. Denna vecka bombas Niclas Ermesjö ut här på Björkö-bloggen.
 
Hur har veckan varit?
-Tackar som frågar! Har spenderat 10 dagar på fotbolls-EM i Kiev med goa gubbar så den har varit bra bortsett från att Sverige inte gick vidare… Jobbade halvdag idag och nu är det långhelg så jag ska inte klaga.
 
Hur tycker du att vårsäsongen har varit?
-Den har varit bättre än jag trodde att den skulle bli när jag gjorde årets första träning i april. För egen del så har jag blandat och gett för mycket så där finns mer att önska.
 
Vad krävs för att behålla skeppet detta året?
-Nu kastar jag sten i glashus då jag inte är med mycket men… Främsta anledningen till att man spelar bra på match är att man spelar bra på träning samt har en gameplan. För att spela bra på träning så krävs det folk på träningar. Därför tror jag att alla ledare och spelare som är iblandade i och omkring A-laget måste se till att vi har en hög träningsnärvaro för att öka kvalitén i allt vi gör. Då kan vi få en riktigt trevlig höst! Gameplan har vi.
 
Om du fick välja ett nyförvärv som skulle förstärka laget nu inför hösten, vem skulle det vara och varför?
- En motiverad John Sjöberg.
 
Vem var den bästa fotbollsspelaren du spelat med och vad var det som gjorde honom så bra?
-I Björkö får jag nog säga John Sjöberg för att han gör som han vill på plan när han är motiverad. Ta t.ex. Skärgårdscupfinalen 2009 när han står med Stahre och Eken i ryggen och ”vilar” en stund med bollen under foten… kiss kiss...
 
Vad gör du när du inte spelar fotboll?
-Spelar Diablo 3 med en fejkskadad Victor Granstav och Tokin.
 
Vilket eller vilka är dina favoritlag förutom IFK Björkö?
-Bagglebo
 
Vem vinner IFK Björkös skytteliga 2012?
-Svår fråga då jag inte får säga mig själv så jag säger Fronk.
 
Vem är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna?
-Christiano Ronaldo och Robin Mos Andersson. De är bäst på att spegla sig.
 
Vem har sämst respektive bäst humor i IFK Björkös A-lag?
-Gaz har både och därför att han inte fattar att han är rolig.
 
Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?
-Dator, Diablo 3 och en 4G-dongel.
 
Till sist, vad ska du göra i midsommarhelgen?
-Ska snart hämta madamen på centralstationen, sedan midsommar i Hjuvik och Smögen på midsommardagen. Kanske åker förbi Öckerö och snor en julgran, jag får se…  
 
Vi tackar Niclas för pratstunden och önskar honom fortsatt lycka till under säsongen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0