Fredagsprofilen - Jonna Andersson

Denna vecka har björköbloggen träffat en av spelarfruarna i laget. Janne Honung-Konungs sambo Jonna har ett fotbollsintresse som är långt upp över öronen. Kärlek och passion är två viktiga ingredienser till en bra kaka och det har verkligen tjejen från Stockholm när det gäller fotbollsmatcher. Hennes vinnarskalle tas ofta fram då det kommer till tävling och när Barcelona inte spelar bra kan det ryka en och annan fjärrkontroll. Vi träffade journalisten med det stora hjärtat för en pratstund om fotboll, livet och vilka som vinner EM. Varsegoda!

Hur har veckan varit?
-Mycket fotboll varvat med jobb plus ett lägenhetsköp så det finns inte mycket att klaga på.

Du har ju ett stort fotbollsintresse. Har du själv varit spelare?
-Min karriär var mycket kort, närmare bestämt 10 minuter i mål som 6-åring. När tränaren sköt ett skott blev jag rädd, började gråta och gick aldrig mer tillbaka.

Vad är ditt bästa fotbollsminne?
-Oj det finns många. Men ska jag välja ett får det bli när Hammarby vann Allsvenska för första och enda gången 2001. Men det var inte helt fel när Barca vann champions förra året heller.

Just Barcelona vet ju vi om ligger dig varmt om hjärtat. Messi är väl också en favorit misstänker vi. Numera kallas din man Janne för ”Nessi” Finns likheterna kring dem på plan eller vad skiljer dem i så fall?
-Haha, likheterna är kanske inte så många men båda två är helt klart viktiga spelare för sina lag. Fotbollen är viktigast, inga divor, ingen fåfänga och löjligt glada när de gör något bra på planen.

Vad gör du när du är ledig?
-Passar upp på Nessi för det mesta, men det blir en del träning och skoj med goda vänner också.

Vad tror du om Björkös chanser i div 4 denna säsong?
-Bollen är rund men jag skulle tro att de placerar sig i mitten.

Vilka vinner EM?
-Tyskland.

Vem är världens genomtiderna bästa fotbollsspelare?
-Messi. 

Världens bästa film?
-Jag älskar allt från koonkanon production.

Vad lagar du helst för mat?
-Det frågar ni bara för att jag är kvinna och ni tycker att jag ska stå vid spisen.

Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?
-Nessi, Messi och en rökig Laphroaig.

Till sist, vad skall du göra i helgen?
-Jag ska dricka champagne och roa mig på en 30-årsfest med Paristema.

Vi tackar Jonna för pratstunden och tack för supportstödet till våra gröna eliganter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0