Fredagsprofilen - Tommy Palmborg

Lojalitet, inställning och en stor portion av härlig utstrålning. Björköbloggen har mött en av bloggens favoriter i IFK Björkö. Tommy Palmborg som är inne på sin tredje säsong är en av den nya generationens värmeböljande lagdelar. 22-åringen som under denna säsong varit på utflykt norr över under vårsäsongen är tillbaka med nya anektdoter. -En fröjd att se Tommy komma in i omklädningsrummet igen med sin karismatiska LA Kings-keps säger Janne Neselrot som sitter bredvid Tommy. Så här sa Tommy när vi träffade honom.
 
Hur har veckan varit?
-Veckan har varit sådär inget drömväder att ha första semesterveckan så det har blivit mycket pokémon yellow på telefonen mycket ballare än typ Diablo 3.
 
Hur känns det att vara tillbaka i omklädningsrummet nu igen?
-Det känns fantastiskt, underbart att vara tillbaka bland svettlukt och hängpungar även kul att se att Gurra har blivit lite smart där får vi alla tacka tjejen. Något jag saknar är Janne Gitarr och allt han gjorde med kakor och sparris innan match!
 
Du är inne på din tredje säsong i de gröna eliganerna, Hur tycker du det är nu jämfört med tidigare säsonger?
-Nu när jag bara är halvproffs då studierna i norr tar mycket tid så har jag inte hela bilden men det är som alltid en jävla go stämning. Synd bara att cupen gick åt helvete hade varit perfekt att ”börja” sommaren med ett Guld.
 
Vilket är ditt starkaste minne i IFK Björkö?
-Starkaste det står emellan cup-guldet förra året då jag och Ridley iofs satt bredvid men de var en jävla känsla, eller den träningen på Torslanda grus min första säsong när jag fick reda på att Berra heter Johannes choken total, tror inte jag slog en passning rätt på en vecka efter de. Men det var rätt gött att ha han i mitt lag då man alltid fick smörpass från han ändå.
 
Vem är den bästa fotbollspelaren du spelat med och vad gjorde honom så bra?
-Svider att behöva säga detta men Joacim Hake, anno tidigt 2000-tal han var helt omöjlig att möta. Killen såg ut som Herkules redan som tioåring ni förstår ju. Det som gjorde honom bra var helt klart fysiken och att han var snabb som ett djur back then, vilket måste vara helt oförståeligt för de flesta, när killen blev kallad div.2s långsammaste mittfältare förra året.
 
Om du fick välja ett nyförvärv som skulle förstärka laget nu inför hösten, vem skulle det vara och varför?
-Vem som helst som lovar att balja 15-16 nu på hösten då målproduktionen varit för dålig.
 
Hur slutar Björkö i serien 2012?
-Serien är riktigt tight och go, som Robins 95or. Det ser inte jättebra ut i tabellen nu för oss men ett par segrar i rad då lyfter vi högt, bör landa på en femte plats.
 
Vem vinner skytteligan 2012?
-Jag trodde på Hagliano innan säsongen men nu när han gick sönder så säger vi Emil Thuresson hans stora skalle kommer knoppa in ett par hörnor till hösten.
 
Vem har sämst respektive bäst humor i IFK Björkös A-lag?
-Sämst humor har Filip och Mattson när dom kommer igång, barnslighumor mycket kiss i duschen som dom verkar gilla skrämmande mycket. Bäst humor har han kanske inte men Gurra, han är sjukt rolig att titta på krampen mot SG nu förra månaden är Episk.
 
Vem är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna?
-Dennis Bergkamp att han är flygrädd gör honm bara häftigare sen har han antagligen gjort ett av tidernas snyggaste mål mot Newcastle ’02.
 
Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?
-Mos, MO och lill-Mo då hade jag blivit hjärndöd snabbast.
 
Till sist, vad skall du göra i helgen?
-Hopps på gött väder så jag slipper ligga i solariet. Annars hopps jag på att någon har Kent biljetter över..
 
Vi tackar Tommy för pratstunden och önskar honom lycka till under hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0