Fredagsprofilen - Malin Sandström

Denna vecka har vi nöjet att presentera Malin Sandström. Efter att hennes man Andreas (Korven) valdes in i styrelsen valde grundaren av fotbollsfruar att även hoppa på tåget in i IFK Björkös styrelse. Med många bollar i luften med bland annat nya sociala gruppen träffade vi Malin för en pratstund om tankarna framöver kring föreningen.

Hur har veckan varit?
Veckan har varit bra, fullt upp som vanligt. Dom kallar mig The busy women. (not!!) Jag har hunnit med en hel del. B-lagsmatch, spelat innebandy, räkskiva med jobbet, hälsat på syrran och ikväll är det dags för en tripp till Björkö.

Du har ju gått med i styrelsen nu 2012. Hur har första tiden varit kring detta?
Alldeles perfekt. Go-fika på mötena och lagom långa diskussioner. Det har ju bara varit två stycken möten än så länge. Snart dags för nästa. Känns kul att vara med i styrelsen. Jag har ju en försmak för att bestämma!
Sociala gruppen har ju du varit med och startat. Berätta lite om denna grupps funktion?
Sociala gruppen heter nu mera aktivitetskommittén efter lite överläggande medlemmarna emellan. Tanken med att starta den här gruppen var att göra lite olika aktiviteter från IFK Björkös sida, men som inte bara handlade om fotboll. Aktiviteter både för både yngre som äldre och aktiva och icke aktiva. Vi som startade gruppen hade också en tanke att man skulle vara många deltagare i gruppen och att man delade på uppgifterna som ska göras, så det inte känns jobbigt att vara med i vår grupp. Efter helgen i Åkulla där gruppen bildades träffades vi hemma hos Lena K för en idékväll med vin och annat gött. Idéerna sprutade som vanligt och vi bestämde snabbt att vi snart måste ha nästa möte och då bjuda in fler medlemmar som är intresserade av att vara med i vår grupp. 12 stycken blev vi tillslut som hade nästa möte hos familjen Knutsson. Där bestämdes vårens aktiviteter som blev: Näckendagen, poängpromenad och lilla Björkö loppet. Vår hemlighet för att få så många medlemmar till gruppen är att vi lockar med trevliga möten som innehar vin och god mat. Kanske någon mer som vill hänga med oss?
Hur går det för fotbollsfruar?
Fotbollsfruar?? Jag vet faktiskt inte riktigt. Känns som det ligger på is lite. Men till sommaren kommer vi igen. Champagne och snittar på matcher tackar väl ingen tjej nej till, eller? Ska jag vara ärlig har jag inte riktigt koll på vilka tjejer som finns att tillgå inför årets säsong. Nyförvärv för i år är dock Marie Andreasson, vilket är skoj.
Vad gör du när du är ledig?
Brukar diskutera taktik med min man. Ibland kan det vara inköpstaktik, ibland fotbollstaktik. Man vet aldrig när taktik är nödvändigt. Oftast när man vill att saker ska gå i ens riktning. Och det vill jag ofta.
Hur går tankarna kring A-laget i år?
Känns som ledarfrågan är lugn. Med min korv vid sidan känner sig vem som helst trygg. Göran behöver inte vara orolig. Jag har ju varit på några träningsmatcher under våren och jag tycker det ser bra ut. Ni har tyvärr inte vunnit så ofta, men det kommer under serien hoppas jag. Placering i serien bli nog någonstans i mitten. Cupen vinner vi som vanligt!
Vilka tre saker tar du med dig till en öde ö?
Korven, ett tält, tandborste.
Vilket är ditt favoritresemål?
Thailand var fint, men jag vill gärna resa till USA.
Vem eller vilka är snyggast i A-laget?
Bland alla KORVEN. Bara spelare, SILJAT.
Vem vinner skytteligan i Björkö i år?
Haglund, eller varför inte Siljat.
Vem har bäst humor i styrelsen?
Jag själv är jävligt rolig, Sandgren ligger också bra till.
Vad skall du göra i helgen?
Möte med aktivitetskommittén ikväll och Strömblads 30-års fest imån. Söndag är vilodag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0