Final igen

Det var väl knappast någon högoddsare att de grönvita giganterna tog sig till final i årets upplaga av Skärgårdscupen. De senaste åren har IFK Björkö näst intill prenumererat på titeln och det har blivit lite av en folkfest av det hela. Datumet med finalen överensstämmer med Björködagen och björköbor vallfärdar till Prästängen på eftermiddagen med fylla kylboxar och ett glatt humör. I år har dock SISK beslutat att man "ej får förtära alkoholhaltiga drycker" på matchområdet. Dags för en bojkott a'la stockholmsklubbarna kanske?

Matchen mot Knippla var kanske inte en av de bättre matcherna under året men Björkö gjorde vad som krävdes och vann komfortabelt med 4-1.

Detta är vad jag gjorde under matchen:

1, Kom fem minuter för sent men rundade kröken vid lekparken precis lagom för att se Matte trycka in ettan.
2, Ångrade mig eftersom jag kände för en promenad och gick nerför backen till busshållplatsen och tog vägen via parkeringen (därför att jag gillar parkeringar).
3, Blev nåtsåinihelvete godissugen och köpte fem S som jag omgående tryckte in i munnen.
4, Lade mig raklång i gräset, något förlägen av mitt omåttliga godissug eftersom två flickor som jag alls inte ville bjuda på mitt nyinköpta torsdagsgodis tittade undrande på mitt frosseri.
5, Missade när John gjorde 2-0
6, Gick och köpte en gudomlig chokladbakelse. Dock uteblev den religiösa upplevelsen när jag smakade på kaffet som smakade aningen bränt.
7, Försökte passa bollen med tvillingarna Ermesjö, Berra och resten av avbytarna i halvlek men ingen ville passa och jag spillde ut ungefär en fjärdedel av mitt kaffe.
8, Låg bra till när John lekte fram en boll till Nils som satte trean.
9, Skrattade åt Nils när han klackade i stolpen och tänkte "den hade jag satt".
10, Klappade i händerna när någon för första gången i den grönvita dressen med offensiva uppgifter visade prov på att komma upp i normalstandard när Lindahl gled igenom och satte slutresultatet 4-1.

Sammanfattningsvis kan sägas med ett belåtet leende att IFK Björkö saknar en kreativ kraft som kan spela i båda riktningarna. När jag spelade i NHL kallade man mig för "two-way-power-forward-and-left-wing" vilket gör mig till den enda spelaren någonsin som har fått en sådan titel.

Slutligen tyckte jag att domaren var otroligt rolig idag. Listar också för skojs skulle domarens roligaste stunder under den 90 minuters långa uppvisning han och de 22 otroligt mångfasseterade spelarna bjöd på.

1, När han visslade men kom på sig själv med att ha visslat fel och högt beordrade att inkastet skulle tas om och 22 förvånade spelare tittade på honom med skepsis i blicken.
2, När han blåste av för skadad spelare och istället för att som brukligt ge bollen till de laget som inte hade den så att de kunde spela tillbaka den till de som hade den, gav frispark till Knippla som dessutom resulterade i mål. Det var ganska kul. Eller hur Gavven. Där rök din nolla. LOL.

Blev bara två saker. Han kanske inte var så jävla lustig när allt kom omkring.

Kommentarer
Postat av: Shearer

"two-way-power-forward-and-left-wing" ???



Den enda titleln du hade fått är "close-sarge-and-shoot-for-it-to-have-high"

2009-07-03 @ 13:21:59
Postat av: Jonathan

Eller "shoot-to-high-and-hit-LisbetBoom-in-the-back"

2009-07-03 @ 15:02:43
Postat av: Shearer

Eller "tie-their-skates-with-homemade-wax"

2009-07-03 @ 15:25:37
Postat av: Shearer

Eller "tell-teammate-to-stop-fighting-so-you-can-join-the-state-team-on-your-diceplin

2009-07-09 @ 15:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0